این یک غذای سنتی و قدیمی روسی است که پخت آن بسیار سریع و آسان است. این غذا نه تنها برای کودکان خوب و مفید است بلکه می تواند یک غذای بسیار خوشمزه برای تمام شام میهمانی بزرگسالان هم محسوب شود. این غذا را با برنج پوره شده برای کودکان زیر ۹ ماه سرو کنید.

مواد لازم:

۴۵۰ گرم استیک نازک و کم چرب گوشت گاو

۱ عدد پیاز

۱ قاشق غذاخوری کره

۲ قاشق چای خوری روغن زیتون

۱۰۰ میلی لیتر خامه ترش

۱۰۰ گرم برنج

استیک را خیلی نازک ببرید. پیاز را پوست کنده و خرد کنید. داخل یک تابه نچسب، روغن زیتون ریخته و روی حرارت کم، کره را آب کنید. پیازها را داخل تابه ریخته و ۱۰ دقیقه زمان دهید تا نرم شوند. احتیاجی نیست که رنگ پیازها قهوه ای شود. استیک را اضافه کرده و حرارت را روی متوسط رو به بالا قرار دهید، ۳ الی ۴ دقیقه هم زدن را ادامه دهید تا استیک پخته شود. خامه ترش را به مواد اضافه کرده و یک دقیقه دیگر پختن را ادامه دهید تا خامه کاملا گرم شود. در این حال، ظرفی را از آب پر کرده روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. برنج را به آب اضافه کرده و آبکش نموده و بپزید. برنج را همراه گوشت گاو و سس آن که روی برنج ریخته می شود سرو کنید. این غذا را می توانید تا ۲ روز داخل یخچال و تا یک ماه داخل فریزر نگهداری کنید. زمانی که غذا سرد شد می توانید آن را داخل فریزر بگذارید. برای استفاده مجدد، آن را کاملا یخ زدایی کرده و قبل از مصرف، خوب گرم کرده و سرو کنید.

منبع : https://babypro.ir/wiki


ویکی بیبی مجله تخصصی بیبی پرو کرده ,داخل ,برنج ,استیک ,دهید ,دقیقه ,اضافه کرده ,داخل فریزر ,ادامه دهید ,برای کودکان ,روغن زیتون منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خدمات آسانسوری رزرو هتل و هتل آپارتمان red2014 فروشگاه اینترنتی اکانت کده تیراژه as بارون دلم خواست!